Hop til sidens indhold
Medarbejdere i samtale ved skærme. Foto: Sofia Busk.

Ansøgningsfrist
12. jan 2026

Sekretariat - TME (Teknik, miljø, erhverv)
Torvet 2

3600 Frederikssund

Søg stillingen
Administration

Jurist til køb og salg

Har du en passion for fast ejendom og lyst til at bidrage til Frederikssund Kommunes vækst?

Hvis du trives med varierende arbejdsopgaver og et højt samarbejdsniveau, så er denne stilling måske noget for dig!

Vi søger en engageret jurist til Politisk Betjening og Jura inden for det tekniske område.

Om jobbet

Dine primære opgaver vil omfatte:

  • Salg af kommunens ejendomme
  • Bistand ved forvaltning af kommunens ejendomsportefølje, hvor kommunen er grundejer, herunder håndtering af henvendelser til grundejer om brugen af kommunens arealer, lejeaftaler, brugsretsaftaler m.v.
  • Udarbejdelse af juridiske notater og politiske indstillinger til Økonomiudvalget og Byrådet.
  • Sikring af kommunens forpligtelser og interesser som grundejer.

Du er detaljeorienteret, kan arbejde selvstændigt og kan se muligheder indenfor vores retlige rammer. Du er relationsskabende, opsøgende og rækker gerne ind over midten for at få løst opgaverne. Du gør brug af dine kollegers fagligheder og sikrer fælles fremdrift. Du kan håndtere komplekse opgaver, hvor mange fagligheder er i spil. Du følger op og kan forklare komplekse forhold let og forståeligt både i skrift og tale.

Jobbet kræver at du

  • Har viden om fast ejendom.
  • Kan anvende jura i en praktisk kontekst.
  • Er positiv og åben i dialogen med borgere og samarbejdspartnere.
  • Er udadvendt og opsøgende i din opgaveløsning.
  • Er løsningsorienteret og god til at se muligheder og potentialer.
  • Er god til at samarbejde og serviceorienteret i din tilgang.
  • Finder løsninger i samarbejde med kolleger og har lyst til indgå i faglige fællesskaber.
  • Ønsker at være en del af et ambitiøst og humoristisk team.
  • Erfaring med offentlig administration, særligt inden for det tekniske område, er en fordel – men kommer du med en anden baggrund, så er vi klar til at lære fra os og sikre, at du får den bedst mulige start.

Vi tilbyder

  • Du vil indgå i et tæt samarbejde med vores ejendomsadministrator og øvrige medarbejdere på det tekniske område.
  • Du får en spændende og varieret arbejdsdag med fleksible rammer, hvor arbejdsformen er præget af uddelegering af ansvar til afdelingen og den enkelte medarbejder.

Om afdelingen

Du bliver en del af en engageret og kompetent tværgående afdeling inden for Politisk Betjening og Jura. Vi arbejder med politisk betjening, juridisk rådgivning, informationssikkerhed, køb og salg af kommunens ejendomme samt grundejeropgaver.

Har du spørgsmål

Hvis du kan se dig selv i stillingen og har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:

  • jurist Kira Niro på telefon 21 39 38 82
  • afdelingsleder Heidi Normann Jakobsen på telefon 29 29 31 75

Vi ser frem til at modtage din ansøgning og lære dig at kende!

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse sker i henhold til overenskomst, med mulighed for at forhandle tillæg baseret på dine kvalifikationer. Vi tilbyder fleksibel arbejdstid, inklusive mulighed for hjemmearbejde. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer.

Arbejdsstedet er:

Administrationscentret i Slangerup, Kongensgade 18, 3550 Slangerup.

Frist

Den 12. januar 2026 kl. 12.00.

Samtaler forventes afholdt den 19. januar 2026.

Tilmeld dig vores jobagent

Ønsker du at blive informeret, når der dukker jobmuligheder op i Frederikssund Kommune der passer dig?

Tilmeld dig nemt