Hop til sidens indhold
Medarbejdere i samtale ved skærme. Foto: Sofia Busk.

Ansøgningsfrist
20. mar 2025

Byrådssekretariat
Torvet 2

3600 Frederikssund

Søg stillingen
Administration

Borgmestersekretær til Byrådssekretariatet

Er du en administrativ haj, der gerne vil arbejde tæt på den øverste ledelse?

Frederikssund Kommune søger en ny borgmestersekretær

Frederikssund Kommune har med sit store areal, by og land, skov og fjord, rigtig meget at byde på. Samtidig har kommunen en solid økonomi og er i hastig udvikling med stor befolkningstilvækst og mange udviklingsprojekter.

Der er højt til loftet, og kort vej til toppen. Vi har en tillidsbaseret og kompetencefokuseret tilgang til hinanden og vores opgaver og vi sætter en ære i at gøre et godt stykke arbejde og hjælpe hinanden med det.

Opgaverne

Dine opgaver vil centrere sig om servicering af borgmester og kommunaldirektør samt Økonomiudvalg og Byråd.

  • Administrativ støtte:

    Borgmestersekretæren håndterer daglige administrative opgaver, herunder at føre kalender, planlægge møder og sikre, at borgmesteren er godt forberedt til forskellige arrangementer.

  • Kommunikation:

    Sekretæren fungerer ofte som indgang til borgmesteren, kommunens ansatte og politikere. Det kan inkludere at besvare henvendelser og understøtte korrekt sagsgang i forhold til borgmesterhenvendelser.

  • Mødeforberedelse:

    Ved hjælp af at forberede dagsordener, kvalitetssikre materiale, cirkulere referater og følge op på beslutninger fra møder, sørger borgmestersekretæren for, at møderne forløber effektivt. En vigtig opgave er også at prioritere borgmesterens kalender fornuftigt.

  • Projektkoordinering:

    Sekretæren kan være involveret i forskellige projekter og initiativer inden for kommunen, herunder planlægning og opfølgning.

  • Eventplanlægning:

    medvirke til organisering af offentlige arrangementer, receptioner og andre events, hvor borgmesteren deltager.

Borgmestersekretæren spiller en vigtig rolle i at sikre, at borgmesterens arbejde kan udføres effektivt og professionelt, så det skal du kunne se dig selv i.

Vi er desuden dig, tre kolleger i byrådssekretariatet. Byrådssekretariatet varetager en lang række af forskellige opgaver med en stor kontaktflade på internt i kommunen og i forhold til borgere, virksomheder og vores folkevalgte politikkere.

Af væsentlige opgaver kan nævnes: borgmesterbetjening, udvalgsbetjening, produktion af dagsordener til kommunens udvalg, servicering af byrådsmedlemmerne i relation til møder og kørsel, styring og opfølgning på møder i kommunen mv., direktionssekretæropgaver for hele direktionen, vielser.

Om dig

Vi søger en person, der er

  • Uddannet inden for administration, offentlig forvaltning eller lignende.
  • Erfaren i en sekretariatsfunktion eller lignende rolle.
  • Struktureret, detaljeorienteret og i stand til at arbejde selvstændigt.
  • God til at kommunikere både skriftligt og mundtligt.
  • Kyndig i IT.

Om os

Frederikssund Kommune er en arbejdsplads, hvor vi vægter det gode arbejdsmiljø og arbejdsfællesskabet højt. Det skal være fagligt inspirerende at gå på arbejde, og det skal ske i en ordentlig og tryg atmosfære.

Du vil komme til at løse dine arbejdsopgaver alene, og sammen med tre andre erfarne kolleger i Byrådssekretariatet, og sammen sørger I for, at de mange forskellig artede opgaver bliver håndteret.

Du vil få en bred kontaktflade til hele huset og til borgmester, direktion og alle medlemmerne af Byrådet. Det er derfor nødvendigt, at du er imødekommende, serviceminded, ærekær og kan holde hovedet koldt, også når der er mange henvendelser på en dag.

Byrådssekretariatet er en del af Politik og Jura, og du vil referere til centerchefen for Politik og HR.

Centeret varetager mange forskellige opgaver på tværs af kommunen, og har generelt en bred kontaktflade. Dine andre kolleger i centeret arbejder med HR-indsatser, rekruttering, ledelsesudvikling, kurser for kommunens ansatte, arbejdsmiljø, udvikling af store projekter i kommunen, personalejura, generel jura og nævnsbetjnening, samt tilsyn med de almene boliger, kommunikation og presse, og endelig er kommunens Borgerrådgiver også ansat i centeret.

Arbejdstedet er rådhuset, som ligger stationsnært til S-tog midt i Frederikssund by.

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer, og ansættelse sker på overenskomstvilkår efter Overenskomst for administration og IT mellem KL og HK Kommunal.

Hvornår og Hvordan

Er du interesseret i stillingen, er du velkommen til at ringe til Centerchef Anna Bengaard Gantriis på telefon 23 67 21 77.

Vi vil gerne modtage din motiverede ansøgning og dit cv senest d. 18. marts 2025 kl. 12.00.

Vi stiler efter ansættelse den 1. maj eller snarest derefter.

Tilmeld dig vores jobagent

Ønsker du at blive informeret, når der dukker jobmuligheder op i Frederikssund Kommune der passer dig?

Tilmeld dig nemt